08/11/2021

Op maandag 6 december overhandigde Lionsclub IJsselmonde de opbrengst van de jaarlijkse wijnproeverij aan de Stichting Present Barendrecht, dit jaar het goede doel. Petra Teunissen, voorzitter van het bestuur van Present, ontving een symbolische cheque van maar liefst €2.500 uit handen van Co van Hengel namens Lionsclub IJsselmonde. Hij deed dat mede namens Lammert Wiegmink, eigenaar van De Wijn Goeroe, met wie de Lions hun wijnproeverij nu al zeven jaar organiseren.

Vrijwilligersorganisatie Present slaat in de lokale samenleving een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Groepen mensen uit bijvoorbeeld kerken, maar ook vriendengroepen en collega’s geven aan wat zij graag zouden doen voor een ander en wanneer zij daarvoor beschikbaar zijn. Present organiseert dan in samenwerking met maatschappelijke organisaties een passend project. Lionsclub IJsselmonde ondersteunt Present Barendrecht al vele jaren met het prachtige werk.

Lionsclub IJsselmonde dankt alle deelnemers aan de proeverij. Door hun bestellingen kon dit prachtige resultaat worden bereikt. Co van Hengel: “En laten we Lammert Wiegmink (www.dewijngoeroe.nl) niet vergeten. Hij heeft ons niet alleen prachtige wijnen geschonken, maar ook een flinke bijdrage aan het goede doel. Een gepassioneerde wijnkenner met het hart op de goede plek.”