16/11/2021

Ook dit jaar deed Lionsclub IJsselmonde weer mee aan de jaarlijkse Peace Poster Contest. Deze contest wordt jaarlijks wereldwijd gehouden door Lionsclubs International. Basisschoolleerlingen worden uitgedaagd om rond een vredesthema een poster te ontwerpen. Onze club omarmt dit mooie initiatief al meer dan 10 jaar. Dit jaar heeft de basisschool De Ark met 3 klassen meegedaan: 2 groepen 7 en een groep 8. Totaal meer dan 70 leerlingen.

Al een flink aantal jaren heeft Yolande Jongenotter haar medewerking door gastlessen schilderen te geven. Zij is de echtgenote van Lion Peter Jongenotter, en een ervaren kunstschilderes.

Yolande zorgde samen met collega kunstschilderes Annemiek den Boer (partner van Lion Co van Hengel) voor de jurering. Dit jaar was Emma Hagendoorn uit groep 7 de winnares. Haar poster is tevens als winnaar van ons district uitgeroepen en dingt daardoor mee op landelijk niveau.

De prijsuitreiking werd verzorgd door Yolande,Co en Lex Figee, die vanuit de club jaarlijks de Peace Poster Contest coördineert.