22/06/2020

De leden van Lionsclub IJsselmonde staken op zaterdag 20 juni de handen uit de mouwen in de Oranjespeeltuin in Barendrecht. Er waren flink wat reparatie- en constructiewerkzaamheden, aan speeltoestellen en gebouwen. Ook de groenvoorziening kreeg vakkundige aandacht. Alle klussen werden professioneel gecoördineerd door hovenier Paul Casteleijn, zelf ook Lion.

Eigenlijk was het de bedoeling de speeltuin al in maart zomerklaar te maken, onder de vlag van NL Doet. Maar de coronabeperkingen strooiden roet in het eten. De klussenlijst was er in de tussentijd niet kleiner op geworden, daarom besloten de Lions om de Oranjespeeltuin alsnog onder handen te nemen. De Oranjetuin ligt er weer schoon, speelklaar en veilig bij.