27/10/2020

Op dinsdagavond 27 oktober verwelkomde LC IJsselmonde maar liefst drie nieuwe leden. Normaal gesproken is zo'n installatie een officieel maar ook feestelijk moment, in het bijzijn van alle clubleden. De coronabeperkingen maakten een fysieke ontmoeting echter onmogelijk. Maar waar een wil is, is een weg. Tijdens een online Teams-bijeenkomst waren veel clubleden er, na voorlezing van de officiële installatietekst door clubpresident Alfred Kool, getuige van dat de nieuwe leden duidelijk hoorbaar het lidmaatschap aanvaardden, en daarmee akkoord gingen met de Lions-erecode en alle verplichtingen die uit het lidmaatschap voortkomen. Het luide applaus dat daarna losbarstte, maakte dat Wim Kleine, Brahim El Manouzi en Paul Casteleijn zich extra welkom voelden.

De drie nieuwe leden hebben al een tijdje sfeer kunnen proeven en hebben weloverwogen besloten om zich aan te sluiten. Ze zijn niet alleen lid geworden van een lokale club, maar automatisch ook van de grootste vrijwilligersorganisatie ter wereld. Lionsclubs International vierde in 2017 zijn 100-jarig jubileum en is met ruim 1,4 miljoen leden actief in vrijwel alle landen ter wereld.
LC IJsselmonde ziet de komst van Wim, Brahim en Paul als een verrijking van de club die er kerngezond voorstaat. De goede kameraadschappelijke sfeer binnen de club vertaalt zich niet alleen in een hoge attendance maar ook in een breed scala aan activiteiten ten bate van de lokale samenleving.

De feestelijke uitreiking van de clubspeldjes en certificaten van lidmaatschap zijn uitgesteld tot de eerstvolgende fysieke bijeenkomst.