26/03/2021

Als gevolg van de nog voortdurende beperkingen zijn we al langere tijd als club niet in de gelegenheid om fysiek bij elkaar te komen. Ofschoon alle leden dat belangrijke sociale aspect natuurlijk erg missen, is er gelukkig ook realiteitszin. De behoefte om elkaar te zien en spreken is onverminderd groot en daarom treffen we elkaar voorlopig eenmaal per maand online, via een Teams-bijeenkomst. De opkomst is elke maand groot, en bijkomend voordeel is dat we ons gewaardeerde lid Hans Goudriaan, woonachtig in het Thaise Hua Hin, nu ook vrijwel maandelijks spreken. Hij zet speciaal de wekker om de clubavond niet te hoeven missen. Hij heeft zich trouwens in Thailand, mede namens onze club, ook intensief beziggehouden met hulpverlening aan mensen die door COVID helemaal niets meer hebben. Daarover later een uitgebreid bericht.

Tijdens onze online clubavonden hebben we ook elke maand een presentatie. Op 8 februari ging die over de ontwikkeling en productie van het corona-vaccin. Een van onze clubleden, Armand van de Putte (bio-chemicus), heeft voor ons op een begrijpelijke wijze inzichtelijk gemaakt hoe de ontwikkeling van vaccins verloopt en hoe grondig daarbij te werk wordt gegaan. Zeel verhelderend.

Een maand later, op 8 maart, gaf clublid Edwin Markus een inkijkje in de impact die corona heeft op de middenstand, zowel horeca als winkels. Edwin heeft een achtergrond als makelaar.

Ook de komende maanden zullen we elkaar nog digitaal moeten treffen, met in ieder geval weer een aantal interessante presentaties in het verschiet.