24/08/2018

vrijdag 24 augustus organiseerden de Lionsclubs Hoeksche Waard, Schiedam, IJsselmonde en Zevenbergen hun jaarlijkse gezamenlijke golftoernooi voor het goede doel. Dit jaar gaat de opbrengst naar de Stichting Overleven met Alvleesklierkanker, die met de campagne ‘Support Casper’ geld bijeenbrengt voor wetenschappelijk onderzoek om deze dodelijke ziekte een halt toe te roepen. Het toernooi werd gehouden op de prachtige 18 holes baan van Landgoed Golfclub Cromstrijen in Numansdorp. In totaal kwamen een kleine 120 golfers in actie voor het goede doel. Aan het slot van dit geslaagde evenement werd een symbolische cheque met het mooie bedrag van aanvankelijk 13.500, maar na een spontane gulle gift van een van de aanwezigen uiteindelijk 15.000 euro namens de vier organiserende Lionsclubs overhandigd aan prof. dr. Casper van Eijck, de gedreven voorzitter en mede-oprichter van de Stichting Overleven met Alvleesklierkanker, en naamgever van de campagne.