04/09/2019

Afgelopen vrijdag 30 augustus organiseerden de Lionsclubs Hoeksche Waard, Schiedam, IJsselmonde en Zevenbergen hun jaarlijkse gezamenlijke golftoernooi voor het goede doel. Dit jaar gaat de opbrengst naar de Stichting Hulphond Nederland. Het toernooi werd gehouden op de prachtige 18-holes baan van Landgoed Golfclub Cromstrijen in Numansdorp.In totaal kwamen een kleine 110 golfers in actie voor het goede doel. Aan het slot van dit geslaagde evenement werd een symbolische cheque met het mooie bedrag van 15.000 euro namens de vier organiserende Lionsclubs overhandigd aan Peter van Uhm, voormalig Commandant der Strijdkrachten en ambassadeur van Hulphond Nederland.

Hulphond Nederland

Hulphond Nederland reikt mensen met een fysieke beperking of geestelijke zorgvraag de helpende hand: de inzet van hulphonden voorkomt namelijk isolement en biedt nieuw perspectief. De stichting heeft ruim dertig jaar ervaring in het opleiden van hulphonden als steun en toeverlaat voor mensen met een fysieke beperking, epilepsie of posttraumatische stress-stoornis (PTSS). Ook jongeren met gedrags- of psychische problemen, ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD of autisme en (licht) verstandelijke beperkingen blijken gebaat bij de inzet van hulphonden. De hulphonden worden met respect voor het welzijn van de hond zo breed mogelijk opgeleid door deskundige trainers. Zij zijn in staat de hulphond tot zeventig verschillende vaardigheden aan te leren. Meer informatie: www.hulphond.nl.

Na afloop van de golfdag hield Hulphond-ambassadeur Peter van Uhm een inleiding, waarin hij zijn gehoor meenam in de fascinerende wereld van hulphonden. Ook deelde hij nog wat persoonlijke ervaringen op het gebied van leiderschap. Het was voor de aanwezigen een unieke kans om deze inspirerende man te ontmoeten.

Dank is verschuldigd aan Golfclub Cromstrijen voor het beschikbaar stellen van de prachtige accommodatie, maar ook aan de vele vrijwilligers en sponsoren die het toernooi mogelijk maakten.