26/08/2023

Op vrijdag 25 augustus organiseerden de Lionsclubs Hoeksche Waard, Moerdijk, Schiedam en IJsselmonde weer hun jaarlijkse gezamenlijke golftoernooi voor het goede doel. Dit jaar is de opbrengst voor het Ronald McDonald Kinderfonds, en dan met name het Sophia huis in Rotterdam. Het toernooi werd gehouden op de prachtige 18-holes baan van Landgoed Golfclub Cromstrijen in Numansdorp. In totaal kwamen zo’n 100 golfers in actie voor het goede doel. Aan het slot van dit geslaagde evenement werd een symbolische cheque met het uitzonderlijk hoge bedrag van €44.813 namens de vier organiserende Lionsclubs overhandigd aan Natasja Jongenotter, Manager Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam, en Leo Blok, bestuurslid en penningmeester.

Nieuwe keuken voor Huiskamer Sint Franciscus Gasthuis

Het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam is gevestigd in het Erasmus MC. In 2024 wordt ook een zogenoemde Huiskamer geopend in het ‘moeder en kind centrum’ in het Sint Franciscus Gasthuis Rotterdam. In de Huiskamer zijn gezinnen welkom om tussen de behandelingen door even te ontspannen en de ‘witte muren’ te ontvluchten. De vrijwilligers van het Sophia Huis staan straks klaar om de bezoekers zoveel mogelijk een huiselijk gevoel te geven. Met de opbrengst van het toernooi kan in de nieuwe huiskamer een compleet ingerichte professionele keuken worden gerealiseerd. De toernooi-opbrengst is dit jaar uitzonderlijk hoog dankzij de fantastische sponsoring ter waarde van €15.913 van leverancier KeukenKampioen, en een extra bijdrage van de Stichting Lions Quest van €10.000.

Dank is verschuldigd aan Golfclub Cromstrijen voor het onder gunstige voorwaarden beschikbaar stellen van de prachtige accommodatie, en aan Ben Mandemakers van KeukenKampioen voor fijne samenwerking en de sympathieke sponsoring. Maar ook aan de vele deelnemers, vrijwilligers en sponsoren die het toernooi ook dit jaar weer mogelijk maakten.