18/05/2019

Op zaterdag 18 mei organiseerde onze club alweer voor de zesde maal de jaarlijkse Lions Fietstocht. Ook dit jaar was weer een prachtig parcours van ca. 35 km uitgezet door de omgeving. Het thema van de route was dit jaar: "50 jaar later". Deelnemers konden op eigen gelegenheid fietsen en genieten. Maar er was voor het eerst ook de mogelijkheid mee te fietsen met een groep en een 'gids'. Dat bleek een succes. Alle deelnemers kregen een uitgebreide routebeschrijving mee, met ook interessante cultuur-historische informatie.

De start was 's ochtends bij het immer gastvrije Ikea Barendrecht, waar onder het genot van koffie en wat lekkers eerst een toelichting op de tocht werd gegeven. De tocht eindigde traditioneel bij hovenier Paul Casteleijn, Noldijk 126, waar het op het tuinterras - met een hapje en een drankje - nog lang gezellig was.

Dit jaar werd voor de derde keer ook een uitdagende toertocht voor racefietsers georganiseerd. Er was een mooi parcours uitgezet van zo'n 120 km over Voorne-Putten, Goeree Overflakkee en door de Hoeksche Waard terug. Groot succes, steeds grotere groep, volgend jaar weer!

De opbrengst van de fietstocht is zoals elk jaar bestemd voor de Stichting Present Barendrecht. Met de opbrengst schaft Present gereedschap en materiaal aan om met inzet van vrijwilligers praktische hulp te bieden aan mensen die dat om wat voor reden dan ook kunnen gebruiken. We danken op voorhand Ikea Barendrecht en Paul Casteleijn, en ook Berkman Energie Service die ons al vele jaren belangeloos steunen.