25/09/2023

Op zaterdag 23 september mocht Danny Bliek, bedenker en maker van alweer de vierde film voor het Sophia Kinderziekenhuis, de opbrengst in ontvangst nemen van een gezamenlijke activiteit afgelopen zomer van Lionsclub IJsselmonde en Stichting Present Barendrecht. Paul Casteleijn en Desirée de Bruin overhandigden Danny namens respectievelijk de Lions en Present een symbolische cheque van maar liefst €5.000. In de nieuwe film ‘De Magische Draak’ spelen ook enkele patiëntjes en vrijwilligers van het ziekenhuis mee.

Begin juli organiseerde Lionsclub IJsselmonde samen met de Stichting Present Barendrecht een diner voor 100 personen waarvan de opbrengst was bestemd voor een nieuwe film over het Geheim van Sophia, en daarmee aan het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Maar het mes sneed op 1 juli aan meerdere kanten. De tafelgenoten die dag waren namelijk stuk voor stuk mensen die op een of andere manier even wat extra aandacht goed konden gebruiken. De vrijwilligers van de Lions en Present stonden in de keuken en serveerden de maaltijd. Het evenement vond plaats op het terrein van Natuurgoed Ziedewij.