18 mei 2019
Barendrecht en omgeving

Op zaterdag 18 mei organiseren we alweer voor de zesde maal de jaarlijkse Lions Fietstocht. Ook dit jaar is weer een prachtig parcours van ca. 35 km uitgezet door de omgeving. Het thema van de route is dit jaar: "50 jaar later".  U kunt op eigen gelegenheid fietsen en genieten van de mooie tocht. Maar er is ook de mogelijkheid mee te fietsen met een groep en een 'gids'. Er vertrekt een groep om 9.30 en een om 10.30 uur. Deelname aan de groepen is beperkt. Schrijf daarom vooraf in met opgave van gewenste tijd. Alle deelnemers krijgen een uitgebreide routebeschrijving mee, met ook interessante cultuur-historische informatie.

Starten kan tussen 9.00 en 12.00 uur bij Ikea Barendrecht (fietsenstalling). Meldt u zich eerst even aan bij de Lions/Present-balie op de 1e etage. Daar krijgt u ook een flesje drinken en wat te eten mee voor onderweg. De tocht eindigt traditioneel bij hovenier Paul Casteleijn, Noldijk 126, waar u op het tuinterras kunt nagenieten met een hapje en een drankje.

Tevens organiseren we dit jaar voor de derde keer een uitdagende toertocht voor racefietsers. Er is een mooi parcours uitgezet van zo'n 120 km over Voorne-Putten, Goeree Overflakkee en door de Hoeksche Waard terug. We verzamelen op 8.30 uur bij de fietsenstalling van Ikea en vertrekken gezamenlijk om 9.00 uur. Neem je fietsvrienden mee, het wordt weer een prachtige tocht.

De opbrengst van de fietstocht is zoals elk jaar bestemd voor de Stichting Present Barendrecht. Met de opbrengst schaft Present gereedschap en materiaal aan om met inzet van vrijwilligers praktische hulp te bieden aan mensen die dat om wat voor reden dan ook kunnen gebruiken. We danken op voorhand Ikea Barendrecht en Paul Casteleijn, en ook Berkman Energie Service die ons al vele jaren belangeloos steunen.

Inschrijven kan bij voorkeur nu al via www.presentbarendrecht.nl of eventueel bij de start. Meedoen kost 15 euro. Bent u met 2 volwassenen dan betaalt u slechts 25 euro.